Zeppelin NT przeleciał nad Wrocławiem
Zeppelin NT wzbił się na wrocławskie niebo, stając się na moment lokalną atrakcją. Wszyscy zainteresowani mogli śledzić jego losy za pomocą specjalnej aplikacji, a po krótkim pokazie nad Wrocławiem, oddalił się w stronę naszych południowych sąsiadów.
Skąd wziął się sterowiec nad stolicą Dolnego Śląska?
Nad Wrocławiem mogliśmy zaobserwować unikalny sterowiec. Można go było zobaczyć na wrocławskim niebie o kilku porach dniach. Pierwszy lot odbył się między godziną 9.00 a 9.45. Druga zaś między 9.45 a 10.30. Między 11.15 a 12.00 wrocławianie mogli zobaczyć go po raz ostatni, a o 13 odleciał już w stronę Czech. W godzinach popołudniowych stał się więc on atrakcją dla Czechów.
Ci, którzy byli szczególnie zainteresowani lotem zeppelinu, mogli śledzić jego trasę z użyciem aplikacji flightradar24.com, po wpisaniu jego znaków rejestracyjnych DLZNT. To oprogramowanie pozwala także na śledzenie innych lotów i przypomina nie co śledzenie paczki. Większość dzisiejszych firm kurierskich a także nasza Poczta Polska, pozwala nam na sprawdzenie, w jakim miejscu w danym momencie znajduje się nasza przesyłka. Tak samo można robić z samolotami, helikopterami czy właśnie sterowcami.
Zeppelin nad Wrocławiem
Sterowiec, który mogliśmy zaobserwować nad Wrocławiem to tzw. Zeppelin NT czyli Zeppelin Nowej Technologii. Jest to rodzaj statku powietrznego, który buduje się od lat dziewięćdziesiątych dwudziestego wieku. Miejscem ich powstania jest niemiecka miejscowość Friedrichshafen. Warto zauważyć, że są to największe statki powietrzne.
Zeppelin NT. Jak jest skonstruowany?
Pewnie nie każdy z nas w ogóle miał okazję widzieć sterowiec, ponieważ nie jest to tak częsty środek powietrznego transportu jak samolot. Mają one jednak swoją historię i miejsce w kulturze. Droga między klasycznym Zeppelinem a Zeppelinem NT (Zeppelinem Nowej Technologii) byłą dosyć długa. Przede wszystkim są one mniejsze od swoich poprzedników a także wykorzystują hel zamiast wodoru. Wodór jest gazem wybuchowym, co stanowiło dosyć duże zagrożenie. Minusem jest jednak to, że hel jest droższy a do tego cięższy. Kolejną różnicą między klasycznym sterowcem a współczesnym jest to, że nowoczesne są półaerostatami czyli statodyną. Oznacza to, że część siły potrzebnej do utrzymania statku wytwarza silnik. Dawniej za całość odpowiadała siła wyporowa.