Inwestycja o wartości bliskiej 125 milionom złotych przyczyni się do odnowienia dwóch historycznych mostów nad rzeką Bóbr, które mają ponad 130 lat. Dodatkowo, zostanie wyremontowanych cztery wiadukty w Wałbrzychu oraz osiem przejść między Wałbrzychem a Jelenią Górą, co pozwoli na znaczne poprawienie komunikacji drogowej i kolejowej. Projekt ten został już zatwierdzony przez Krajowy Punkt Obsługi (KPO).
Trasa Wrocław – Jelenia Góra, będąca kluczowym połączeniem dla regionu Dolnego Śląska, obsługuje codziennie dziesiątki pociągów. Integralną część tej linii kolejowej stanowią mosty, wiadukty i przejazdy. Dwa zabytkowe, ponad 130-letnie mosty usytuowane nad rzeką Bóbr w Kotlinie Marciszowskiej, pomiędzy Sędzisławem a Marciszowem, zostaną gruntownie odrestaurowane. Ich stalowe struktury zostaną odnowione, wzmocnione oraz odpowiednio zabezpieczone przed negatywnym wpływem czasu. Prace obejmują również renowację kamiennych przyczółków i filarów tych mostów.
Cztery wałbrzyskie wiadukty zostaną poddane intensywnym pracom remontowym, które przyczynią się do utrzymania optymalnego czasu podróży. Dwa z nich, zlokalizowane przy ulicy Gdyńskiej i ulicy S. Moniuszki, przejdą kompleksową przebudowę. Pozostałe dwa – na ulicy 1-go Maja oraz przy stacji Wałbrzych Fabryczny – zostaną gruntownie zrewitalizowane. Wiadukty te nie tylko stanowią istotną część linii kolejowej, ale także umożliwiają mieszkańcom sprawne poruszanie się po mieście. Najstarszy z nich, znajdujący się na ulicy Stanisława Moniuszki, powstał w 1860 roku.
Poprawa bezpieczeństwa na drogach oraz torach kolejowych będzie możliwa dzięki modernizacji ośmiu przejazdów kolejowo-drogowych. Przejazd na ulicy Gwarków w Wałbrzychu zostanie wyposażony w nowoczesne rogatki i sygnalizatory. Ponadto, planuje się remont jezdni i chodników, jak również instalację oświetlenia LED. Prace objęły m.in. przejazdy w Wałbrzychu na ulicach M. Reja i Kasprzaka oraz w Marciszowie na ulicach Nadrzecznej i Polnej.