Testy obciążeniowe mostów na Alei Wielkiej Wyspy: krok ku zakończeniu budowy

27 lipca, rozpoczął się istotny dzień dla projektu Alei Wielkiej Wyspy we Wrocławiu. Już od wczesnych godzin porannych prowadzono testy obciążeniowe na 700-metrowym moście Olimpijskim, który góruje nad rzeką Odrą. Ten etap prac stanowi ważny punkt w historii budowy, sygnalizując jej zbliżające się ukończenie.

Mosty umiejscowione nad Odrą i Oławą są kluczowe dla połączenia ulic Krakowskiej i al. Armii Krajowej z dzielnicami Sępolno i Biskupin. Te strategiczne przeprawy były poddane serii intensywnych testów. Most Olimpijski musiał wytrzymać obciążenie wynoszące w sumie 512 ton, generowane przez 16 ciężarówek, każda o masie 32 ton.

Natomiast późnym wieczorem przeprowadzone zostaną testy na drugim moście trasy – 350-metrowym moście Wilczy Kąt. Na ten most wkroczy 12 równie ciężkich pojazdów, aplikując ogólnie obciążenie wynoszące 384 tony. Szczegółowość tych testów wynika z faktu, że konstrukcja obu mostów była konsultowana z korpusami wojska, aby zapewnić ich zdolność do obsługi ciężkiego sprzętu wojskowego, takiego jak czołgi.

Wszystko to wskazuje na wysokie prawdopodobieństwo pomyślnego przebiegu dzisiejszych prób. To kolejny znaczący krok w kierunku zakończenia prac nad Aleją Wielkiej Wyspy.