Co z przegubowymi elektrobusami?

Termin składania ofert minął 20 maja. Jedyną firmą, która zdecydowała się wziąć udział w tym małym przetargu była EvoBus. Kwota, jaką zaproponowała spółka, wyniosła 7702 mln zł, co oznacza, że udało się zmieścić w budżecie 8397 mln zł. Wiemy więc już, kto zajmie się realizacją zamówienia. A jakie jest czas na jego ukończenie? Otóż plan zakłada wyrobienie się w 490 dni. Przed upływem tego czasu we Wrocławiu mają się pojawić nowiutkie przegubowe elektrobusy. Warto wspomnieć, że EvoBus już wcześniej dostarczał autobusy dla Wrocławia. Było to 11 przegubowych autobusów marki Mercedes eCitaro G.

O nowych autobusach

W nowych autobusach ma się zmieścić co najmniej 110 osób. Oznacza to 35 miejsc siedzących. Aby tyle pasażerów mogło się zmieścić w pojeździe, musi być on odpowiedniej wielkości. Dlatego właśnie elektrobusy będą mierzyć aż 18 m. Nie trzeba chyba dodawać, że mówimy o autobusach niskopodłogowych. W dzisiejszych czasach jest to standard. Najlepsze jest to, że mamy do czynienia z pojazdami ekologicznymi. Nie powodują one spalin, ponieważ działają na prąd. Konieczne jest więc korzystanie z baterii. Dzięki autobus może przejechać 300 km bez konieczności powrotu do zajezdni w międzyczasie. Oczywiście konieczne będzie regularne ładowanie. Szacuje się, że taką baterię należy ładować co 30 kilometrów. Ładowarka musi mieć moc 400 kW lub więcej, a jedno ładowanie nie przekracza 12 minut. Kolejnym ważnym elementem autobusu będzie pantograf, znajdujący się na dachu.

Dlaczego komunikacja miejska jest tak ważna?

Czy inwestowanie w komunikacje miejską jest naprawdę aż tak ważne? Okazuje się, że tak. Korzystanie z transportu publicznego ma bardzo dobry wpływ na środowisko. Jeśli wiele osób podróżuje jednym pojazdem, to emituje się dużo mniej spalin niż w przypadku prowadzenia jednego pojazdu przez jedną osobą. Zwłaszcza, gdy mamy do czynienia z autobusem elektrycznym. Wtedy pojazd bezpośrednio nie emituje żadnych spalin. Nadal oczywiście produkcja prądu wymaga spalania węgla, więc jakieś spaliny i tak są. Mimo to jest to bardzo duża oszczędność w porównaniu z innymi rozwiązaniami. Oprócz tego, jeśli wybieramy transport zbiorowy, to przyczyniamy się do mniejszych korków. Jeśli zaś wsiądziemy za kółko własnego samochodu osobowego, to przyczynimy się do tego, że ulica będzie nadal zakorkowana.