Wrocław: Przebudowa torowiska na Mickiewicza wstrzymana! Co dalej?

Ostatnie dni przyniosły nieoczekiwane wieści z Wrocławia, gdzie MPK postanowiło unieważnić przetarg na przebudowę ul. Mickiewicza. Decyzja ta była podyktowana zbyt wysokimi kosztami zaproponowanych ofert, co nieuchronnie prowadzi do opóźnień w harmonogramie miejskich remontów torowisk. Pierwotne plany zakładały opracowanie dokumentacji projektowej jeszcze w okresie wakacyjnym, z rocznym terminem realizacji. Teraz jednak wszystko się komplikuje.

Fiasko budżetowe: brak środków na dokumentację

26 sierpnia otwarte zostały oferty na wykonanie dokumentacji projektowej dla odcinka ul. Mickiewicza. Na liście znalazły się trzy firmy: CONE AMG Sp. z o.o. z Krakowa, proponująca 1,14 mln zł, Progreg Sp. z o.o. z Warszawy z ofertą 1,64 mln zł oraz Databout Sp. z o.o., również z Warszawy, z ceną 2,66 mln zł. Tymczasem budżet MPK Wrocław przeznaczony na te prace wynosił jedynie 621,4 tys. zł, z czego 221,4 tys. zł miało pokryć prace związane z siecią. Żadna z ofert nie mieściła się w tych ramach finansowych, co zmusiło przewoźnika do unieważnienia przetargu już dwa dni po jego otwarciu.

Plan przebudowy ul. Mickiewicza

Projekt przebudowy ul. Mickiewicza obejmuje kompleksowe prace nad jezdnią, torowiskiem i przystankami. Do wymiany przewidziano 3140 metrów toru pojedynczego. Dwa odcinki – Wajdy do Wystawowej oraz skrzyżowanie z ul. Kopernika – mają być pokryte betonem, zaś fragmenty Wystawowa – Kopernika i Kopernika – Paderewskiego zaplanowano jako zielone torowiska. Dodatkowo, na przecięciach torowiska z wyjazdami z posesji pojawi się wzbudzana sygnalizacja świetlna, a ponad 20 słupów trakcyjnych zostanie wymienionych lub odnowionych.

Inne projekty torowisk we Wrocławiu

Wrocław nie próżnuje, jeśli chodzi o modernizację infrastruktury tramwajowej. Niedawno otwarto oferty na dokumentację projektową dla ul. Teatralnej i Mostu Pokoju, które podobnie jak Mickiewicza, przekroczyły założony budżet. Co więcej, wybrano wykonawcę projektu trasy tramwajowej na Księże Wielkie, co pokazuje, że miasto konsekwentnie dąży do poprawy stanu swoich torowisk, mimo napotykanych przeszkód finansowych.

Przyszłość przebudowy ul. Mickiewicza pozostaje niejasna. MPK Wrocław musi teraz ponownie rozważyć swoje możliwości finansowe i strategie, aby znaleźć rozwiązanie, które pozwoli na realizację planów bez dalszych opóźnień.