GM Roads w zwycięskim przetargu na modernizację torowiska wzdłuż Powstańców Śląskich we Wrocławiu

Wrocławska komunikacja rozstrzygnęła konkurs dotyczący renowacji krótkiego fragmentu linii tramwajowych prowadzących wzdłuż ulicy Powstańców Śląskich. Zainspirowane to będzie przerwą w ruchu tramwajowym na tym odcinku.

Zadanie obejmuje modernizację torowiska tramwajowego na odcinku ulicy Powstańców Śląskich, począwszy od skrzyżowania z ulicą Piłsudskiego, aż do końca platformy przystankowej Zaolziańska. Całkowity zakres projektu obejmuje blisko 900 metrów jednotorowego torowiska. Praktycznie na całej tej długości torowisko jest wykonane w technologii bezpodsypkowej, opartej na betonowej podbudowie, z wyjątkiem odcinka przy przystanku, gdzie zastosowano klasyczną konstrukcję torowiska.

Planuje się pełną wymianę stalowej nawierzchni torowiska i jej zabudowy. Projekt zakłada utrzymanie istniejącej konstrukcji betonowej, a na skrzyżowaniu z ulicą Swobodną zamierza się zastosować nawierzchnię betonową oraz granitową kostkę brukową ze zniesienia na reszcie trasy. Przy przystanku Zaolziańska przewidziano wymianę szyn i dodanie tłucznia.

Propozycje zostały ujawnione 10 kwietnia, a do przetargu zgłosiło się sześć firm. Decyzja o przyznaniu kontraktu zapadła wczoraj, 8 maja. Zwycięzcą okazała się firma GM Roads, która zaproponowała najniższą cenę – 4,400 mln zł brutto. Jest to znacznie powyżej pierwotnie założonego budżetu wynoszącego 3,559 mln zł brutto. Teraz decyzja musi zyskać ostateczną moc prawną.