Nowe trasy autobusów we Wrocławiu! Zmiany od 6 września po remoncie Inżynierskiej

Zakończenie prac remontowych na ulicy Inżynierskiej we Wrocławiu przyniesie mieszkańcom długo oczekiwane zmiany w komunikacji publicznej. Od soboty 6 września autobusy trzech linii – A, 125 oraz 241 – będą obsługiwały zmodyfikowane trasy z nowymi przystankami.

Linia A z największymi zmianami

Najbardziej odczuwalną zmianę odnotują pasażerowie linii A. Autobusy tej linii otrzymały całkowicie przeprojektowaną trasę łączącą Sołtysowice z Krzykami. W kierunku Sołtysowic pojazdy będą przemieszczać się przez Redycką, Sołtysowicką, Koszarową i Przybyszewskiego, aby następnie dotrzeć do centrum przez Kasprowicza i Berenta. Dalej trasa prowadzi przez Boya-Żeleńskiego, Kromera, mosty Warszawskie i Wyszyńskiego.

Po przekroczeniu mostu Pokoju autobusy skierują się na plac Społeczny, następnie przez Traugutta i Podwale dotrą na Świdnicką. Końcowy odcinek obejmuje Powstańców Śląskich, Wielką, rondo Vaclava Havla, Krucza oraz kluczową dla tej zmiany ulicę Inżynierską. Ostatni fragment trasy wiedzie przez rondo Woźniaka, aleję Pracy, Hallera i Grabiszyńską do końcowego przystanku.

Powrotna droga różni się szczegółami – autobusy omijają Podwale i Traugutta, wybierając alternatywną trasę przez Kościuszki, Dąbrowskiego i Krasińskiego. Na północy miasta zmienia się również przebieg przez Czajkowskiego zamiast Koszarowej.

Nowe przystanki dla pasażerów

Mieszkańcy korzystający z linii A w kierunku Sołtysowic będą mogli wsiadać na sześciu kluczowych przystankach. Najważniejszy z nich to FAT 11726, który obsługuje również linie 125 i 241. Pozostałe to aleja Pracy 11724, Inżynierska 11722, Kolbuszowska (Stadion) NŻ 11526, Krucza (Mielecka) 11524 oraz Krucza 11522.

Linie 125 i 241 bez modyfikacji tras

Pasażerowie linii 125 łączącej Brochów z pętlą Tyniecka nie odczują zmian w przebiegu trasy. Autobusy nadal będą kursować przez Chińską, Birmańską, Mościckiego i Gazową, docierając do centrum przez Armię Krajową i Bardzką. Dalszy przebieg obejmuje Hubską, Suchą, Swobodną i Komandorską przed dotarciem na Wielką i rondo Vaclava Havla.

Podobnie bez zmian pozostanie linia 241 obsługująca połączenie między Pawłowicami (Widawska) a Wrocławiem Nowym Dworem (P+R). Ta trasa nadal będzie przebiegać przez strategiczne punkty miasta, w tym mosty Jagiellońskie, plac Grunwaldzki oraz plac Dominikański.

Obie linie wykorzystują identyczne przystanki jak linia A w kluczowym obszarze miasta, z tą różnicą, że oznaczone są dodatkowo symbolem NŻ. Wspólny przystanek FAT NŻ 11726 będzie obsługiwał wszystkie trzy linie, co ułatwi przesiadki między nimi.

Wprowadzone modyfikacje wynikają bezpośrednio z ukończenia modernizacji ulicy Inżynierskiej i mają na celu optymalizację przepływu pasażerów w tej części miasta. Mieszkańcy powinni uwzględnić nowe rozwiązania przy planowaniu codziennych podróży.