Trzy tunele połączą Kleczków z Ołbinem – nowa era komunikacji!

Miasto Wrocław z każdym rokiem intensyfikuje swoje działania w zakresie poprawy infrastruktury komunikacyjnej. W ramach nowych projektów, planowane jest utworzenie nowego połączenia pomiędzy osiedlami Ołbin i Kleczków, co znacznie ułatwi przemieszczanie się zarówno pieszym, jak i rowerzystom oraz autobusom miejskim. Wprowadzenie nowoczesnego tunelu pod torami kolejowymi ma na celu rozwiązanie problemów komunikacyjnych w rejonie Browarów Wrocławskich.

Nowe inwestycje tunelowe – krok ku lepszej dostępności

Aby usprawnić komunikację między Ołbinem a Kleczkowem, miasto planuje budowę trzech nowych tuneli. Obecnie istniejąca bariera w postaci linii kolejowej nr 143 sprawia, że dostęp do rozwijającej się wschodniej części Kleczkowa jest ograniczony. Nowe inwestycje mieszkaniowe w tym rejonie wymagają lepszej infrastruktury, a dotychczasowy tunel na ulicy Rychtalskiej nie jest wystarczający.

Miasto podjęło współpracę z lokalnymi deweloperami, którzy będą odpowiedzialni za budowę dwóch z trzech planowanych tuneli oraz nowych dróg w zachodniej części Kleczkowa. Trzeci tunel zostanie sfinansowany przez miasto, co pozwoli mieszkańcom korzystać z ulepszonych połączeń komunikacyjnych, obejmujących ulice takie jak Jedności Narodowej, Słowiańska i Nowowiejska.

Wszechstronność nowej infrastruktury

Każdy z nowych tuneli będzie służył różnym grupom użytkowników. Ich funkcjonalność obejmie zarówno pieszych, rowerzystów, jak i miejskie autobusy. Szczególne znaczenie ma tunel przeznaczony dla autobusów, który ma na celu zmniejszenie zatorów na Rychtalskiej. Dzięki temu, mieszkańcy skorzystają na bardziej płynnej komunikacji, a także na bardziej przyjaznych środowisku formach transportu.

Detale dotyczące poszczególnych tuneli

Pierwszy tunel, realizowany przez dewelopera Tru Development, zapewni nowe możliwości dla mieszkańców ulic Miłosza i Słonimskiego. Dzięki niemu, czas dotarcia do przystanków tramwajowych przy Jedności Narodowej i Słowiańskiej zostanie skrócony z 15 do 6 minut. Tunel ten będzie również wyposażony w trasę dla rowerzystów.

Drugi tunel, który powstanie 300 metrów od obecnego na Rychtalskiej, będzie przeznaczony głównie dla autobusów. Jego budowa pozwoli na szybki dostęp do komunikacji tramwajowej oraz stworzy przestrzeń dla pieszych i rowerzystów. W ramach projektu zaplanowano także przedłużenie istniejących ulic, co poprawi komunikację w obrębie osiedla.

Bezpieczeństwo i komfort priorytetem inwestycji

Radosław Górecki, rzecznik prasowy Archicomu, wyraża przekonanie, że nowe inwestycje posłużą nie tylko poprawie komfortu, ale i bezpieczeństwa mieszkańców. Zintegrowanie głównych ciągów komunikacyjnych pozwoli na redukcję korków i zapewni lepszy dostęp do różnych części miasta.

Rekreacyjny tunel przy Kanale Miejskim

Trzeci tunel, o długości około 40 metrów, zostanie zbudowany przez spółkę Rafins. Połączy on trasę pieszo-rowerową przy Kanale Miejskim z okolicą mostów Warszawskich. Projektanci uwzględnili różne scenariusze realizacji w zależności od planów PKP PLK dotyczących modernizacji linii kolejowej. Tunel ten stanie się wyjątkową atrakcją rekreacyjną, oferującą mieszkańcom nowe możliwości spędzania wolnego czasu.

Obecnie realizacja projektu jest w fazie przygotowań, a jego zakończenie przewiduje się na rok 2028. Trwają prace nad przetargiem na szczegółowy projekt budowlany, który z pewnością przyczyni się do poprawy jakości życia mieszkańców Wrocławia.

Źródło: wroclaw.pl