Rozbudowa głównego węzła komunikacyjnego przy ulicy Bardzkiej nabiera tempa. W najbliższy weekend pasażerowie muszą liczyć się z czasowymi utrudnieniami, gdyż ruch tramwajów na kluczowym odcinku zostanie wstrzymany. Jednocześnie zbliża się termin uruchomienia obu torów, co zapoczątkuje nowy etap funkcjonowania komunikacji zbiorowej w tej części miasta.
Najważniejsze zmiany w ruchu tramwajowym i autobusowym
W sobotę i niedzielę, 13-14 grudnia, miasto przeprowadzi kluczowe prace techniczne, niezbędne do dokończenia modernizacji torowiska na Bardzkiej. W efekcie tramwaje na liniach 18 i 21 nie będą kursować. Również pasażerowie autobusów linii 718 powinni śledzić informacje o zmianach tras i rozkładów.
Celem przebudowy jest wprowadzenie wyodrębnionego pasa autobusowo-tramwajowego, który w przyszłości usprawni połączenia z południowych osiedli – Jagodna, Gaju i Tarnogaju – do centrum. Po zakończeniu inwestycji, zaplanowanym na wiosnę 2026 roku, zarówno tramwaje, jak i autobusy będą korzystać z nowoczesnych, wspólnych przystanków, a podróżowanie stanie się płynniejsze.
Postęp inwestycji – co już zrobiono, co przed nami
Modernizacja torowiska przebiega zgodnie z harmonogramem. Do końca tego tygodnia tramwaje dojeżdżają na Gaj tylko jednym, tymczasowo udostępnionym torem. Taki układ wymusza ograniczenia kursowania i przekłada się na częściowe zawieszenie ruchu na Tarnogaj. Przez dwa dni w weekend ruch tramwajowy zostanie całkowicie wstrzymany, by usunąć tymczasowy rozjazd i przygotować sieć do obsługi pełnego ruchu dwutorowego.
Dzięki postępowi prac, od poniedziałku 15 grudnia tramwaje wrócą na swoje standardowe trasy. To dobra wiadomość szczególnie dla mieszkańców Tarnogaju, gdzie do tej pory komunikacja była ograniczona.
Nowa organizacja komunikacji miejskiej od 15 grudnia
Poniedziałek, 15 grudnia, przyniesie zmiany w rozkładzie jazdy. Na trasę powróci linia 8, wznowione zostaną także kursy linii 16 i 22. Tramwaje linii 18 i 21 będą zatrzymywać się na wszystkich standardowych przystankach. Zakończy działalność tymczasowa linia 76, którą uruchomiono wyłącznie na czas robót.
Dla pasażerów korzystających z linii autobusowej 718 przewidziano wprowadzenie pojemniejszych pojazdów przegubowych. Autobusy te będą kursować w zwiększonej częstotliwości – co 10 minut – by lepiej obsłużyć rosnący ruch. W trakcie prowadzenia prac mogą występować zmiany położenia przystanków.
Przystanki i linie – jak będą wyglądały przejazdy?
Tramwaje linii 8, 16, 18, 21 i 22, jadąc w stronę Tarnogaju lub krańca Gaj, będą zatrzymywać się na tymczasowym przystanku „Kamienna” na ulicy Hubskiej. Ponadto, autobusy linii N, 110, 125, 148 i 245 jadące w kierunku centrum będą korzystać z nowego przystanku autobusowo-tramwajowego przy ulicy Bardzkiej.
Linia 708 zostanie zlikwidowana. Dla podróżnych oznacza to konieczność zapoznania się z nowym układem połączeń, aby sprawnie zaplanować swoje dalsze przejazdy.
Wszystkie te zmiany mają ułatwić codzienne dojazdy i zapewnić trwałą poprawę komfortu podróżowania komunikacją miejską w tej części Wrocławia. Mieszkańcy mogą liczyć, że wraz z zakończeniem inwestycji, sieć transportowa będzie zdecydowanie bardziej funkcjonalna i dostosowana do potrzeb dynamicznie rozwijających się osiedli.
Źródło: wroclaw.pl
