Nowy system odcinkowego pomiaru prędkości na A4: Kiedy zacznie działać?

Nowe rozwiązania mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drodze zbliżają się do autostrady A4. Między Kątami Wrocławskimi a Pietrzykowicami zacznie funkcjonować zaawansowany system odcinkowego pomiaru prędkości. To innowacyjne narzędzie ma poprawić bezpieczeństwo na jednym z najbardziej uczęszczanych odcinków w regionie.

Postęp prac nad instalacją

Główny Inspektorat Transportu Drogowego potwierdził, że prace przygotowawcze do uruchomienia systemu zakończą się formalnym odbiorem infrastruktury już w piątek, 12 września. Po tym kluczowym etapie rozpoczną się testy operacyjne, przewidziane na kilka dni. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nowe urządzenia zaczną rejestrować wykroczenia jeszcze w tym miesiącu.

Kalibracja i testy urządzeń

Dla zapewnienia maksymalnej efektywności, kamery i inne urządzenia pomiarowe przechodzą dokładną kalibrację. Przygotowania techniczne, trwające już od trzech tygodni, obejmują dostosowanie sprzętu do lokalnych warunków drogowych, co jest niezbędne dla poprawnego funkcjonowania systemu.

Rozbudowa sieci pomiarowej

Nowy system obejmie również Autostradową Obwodnicę Wrocławia. Urządzenia zostaną zamontowane między węzłami Wrocław-Północ a Wrocław-Lotnisko, aby zmniejszyć liczbę wypadków na tym odcinku. Odcinkowe pomiary prędkości będą stopniowo wprowadzane w innych regionach kraju, co jest częścią większej strategii poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach.

Stan obecny na Dolnym Śląsku

Na Dolnym Śląsku już funkcjonują cztery lokalizacje z systemem odcinkowego pomiaru prędkości: tunel na trasie S3, fragment autostrady A4 od Kostomłotów do Kątów Wrocławskich, Aleja Sobieskiego we Wrocławiu oraz droga wojewódzka numer 403 przy węźle Brzeg. Wkrótce planowane jest wdrożenie aż 43 nowych punktów w całym kraju, co znacząco przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa na drogach.